Csaba utcai Általános Iskola

Azért jött létre, hogy a volt Csaba utcai diákok egymásra leljenek, nosztalgiázzunk és majdan ebből esetleg egy kiadvány szülessen.

Wednesday, January 23, 2008

Tanáraink voltak

Tanáraink voltak:

Magyar Kovács Istvánné (Gömbike)

Biológia : Kovács István

Számtan Strisch János (ofő)

Fizika: Steiner Gáspár

Kémia: Bite Ibolya

Gyakorlati foglakozás: Drin István

Magyar Lux Alfréd

Testnevelés Báli Gizella és Tóthné

Orosz nyelv Rohács Ervinnés Farkasné

Történekem: Kovács Istvánné Gabi néni

Rajz: valami festőművész nő P…. né

Ének: (skála manci)

Igazgató : Molnár József

9 Comments:

At 2:31 AM, Blogger Lakos Gábor said...

Péter!
Csak kapkodom a fejemet, és jönnek-jönnek az emlékek, ahogy olvasom a tervezett témákat. Nemigen vagyok patetikus alkat, de ez remek. Támogatom, ahogy csak tudom. Üdv. Gábor

 
At 2:16 AM, Blogger Unknown said...

Furcsállom, hogy senki nem emlékszik a rajztanárnőnk nevére, pedig emberségével és kisugárzásával többet érdemelne.(vagy ez csak arról szól, hogy mindennki csak a szabadság órájának hitte a rajzórákat?)
A neve Pártai Tivadarné /Éber Anna - Anci néni
Ezt találtam róla a neten (bemásolom, mégha hosszú is, de igy nagyobb valószínüséggel olvassák el az itt portyázók)
......tudod kiről látnék szívesen anyagot, az ifj. Éber Sándor festőművész mindig is mellőzött nőtestvéréről - a neve nem jut eszembe -, aki a körbeudvarolt művész árnyékában élte le élete/munkássága javarészét, kibontakozási lehetőség nélkül olyan tálentumként, akit egy amerikás zsidó hölgy, mint mecénás, már idős korában, a báty halálát követően vitt be a műértő köztudatba. Állítólag művészi értékében, kenterbe vágja az egész Éber-család férfi alkotóit. Egyébként lehet, hogy ő még a mai napig is él, ha jól emlékszem, vagy az ő, vagy az egyik nőtestvér leánya az a nemzetközi hírű balett-táncosunk, akit Pártay Lillaként ismer a világ.
.....Helyes az értesülés, valóban van a családnak ma is élő, jeles művész nőtagja. Nemrég volt kiállítása a vonatkerti gyakorlóban, melyre azonban nem tudott eljönni. Kovács Zita művészettörténész magas színvonalú megnyitót mondott, ennek anyaga - általában is minden megnyitóé - a múzeumban megvan. Jómagam sommás értékítéletet nem mernék a testvérekről mondani. Anna néninél - valóban Pártay Lilla édesanyja, rég elhunyt férje Pártay Tivadar hajóskapitány volt -, jómagam is jártam feleségemmel illetve régebbi bajai látogatásakor többször meghívást kaptunk Éber László, tehát Éber András építészmérnök családjától. Anna nénitől van nagyon szép festményem, amit nagyon szeretünk...... (ez egy 2001-es beszélgetés, és nem tudom, hogy most él-e még)

 
At 7:15 AM, Blogger Fercsibercsi said...

A Kovács István tanárurat úgy hívtuk, hogy órdító egér! Emlékeztek?
Én a Kertész klán utolsó tagja vagyok, alias Kertész Ferenc.

 
At 4:27 PM, Blogger Unknown said...

Hahó!!
Én is a Csabába jártam !!!
A rajztanárnő neve Pártay Istvánné, de lehet hogy Jánosné. Lényeg, hogy a lánya a hiressé lett Pártay Csilla, ballettáncosnő az operában. Engem nagyon szépen ösztökélt, s neki köszönhetően kerültem Szász Endre kezei alá...
Meg is festettem szegény Pártaznét hálámból akkoriban, hm, hát én csak csodálom, hogy örült neki és megőrizte ~:)Michelle, a Katona

 
At 4:35 PM, Blogger Unknown said...

OK, bocs Mindenki, nem olvastam még el a fenti irást,amikor lepötyögtem örömömben ezt, s nagyon örülök, hogy Anna néni neve pontosan megvan. Ja, meg a Csilla, az Lilla....hmmm...de rég volt, persze hogy kimossa az idő már a fejemből, de én már nagyon régen eljöttem M.O.-ról!!!
Utána nézek ennek az Éber Istvánnak én is...mi a neve a leánytestvérének?

 
At 11:58 PM, Blogger Hanek said...

Szabadjon egy 71-ben végzettnek is hozzászólnia! Szalai Feri vagyok (1963-1971). Június 4-én tettünk az osztályból néhányan búcsúsétát a Csaba folyosóin, mert a nyáron átalakítják az épületet. Minket is nagyjából a Ti tanáraitok tanítottak. Az igazgató még mindig él, 95 éves A neve Molnár Imre. szalaif@gmail.com

 
At 8:06 AM, Blogger Unknown said...

Bizony és is 1971-ben végeztem, sajnos Strisch már csak 1 évet tanított minket, akkor telerajzolta a füzetemet kiskacsákkal - emlékeztek? - nagyon szerettük. Kovács Istvánné - Gabi néni, történelemtanár, múlt héten találkoztam vele a balatonfüredi piacon. Megismert!
@ Szalay Feri: mi osztálytársak voltunk, ha jól emlékszem. Jó lenne hallani rólad.
Üdv
Haris Gyuri
harisgyorgy@haris.hu

 
At 12:48 AM, Blogger kikiroller (Dávid András) said...

2015.Január
(Kovács Andrásné) Gabi nénit tegnap láttam férjével, a MÜPA konvertközönsége között. Örültem neki, hogy jól vannak és koncertre járnak

 
At 5:21 PM, Blogger Whip of God said...

Osztalyunk 1968-ban vegezte el a nyolcadik osztalyt, osztalyfonokunk Gabi neni volt (Kovacs Andrasne). Tortenelmet es magyar irodalmat tanitott nekunk. Nagyon szivere vette egyreszt a tehetseget mutato, es masreszt a szegeny sorbol odakerult gyerekek muvelodeset. Steiner Gaspar tanar urra is sokat gondolok, sajnos a matek tanarno nevet elfelejtettem. Hetedikben es elotte Gyorke Emma neni volt az o/f. Sokan osszejarunk a mai napig, mult evben meg osztalytalalkozot is szervezett Fekete Dedi masok segitsegevel. Mindenkit puszilok, Gabi neninek kezcsokom, Szemeredy Andras

 

Post a Comment

<< Home